onsdag 21 januari 2009

Den osynliga väggen

Folk som går in till vårat kontor kommer direkt fram till mig där jag sitter. På vägen fram till mig passerar de den osynliga väggen. Osynlig – hur är det möjligt? En hel vägg!

Personen säger;
- Ugh!
Jag säger;
- Hej!

Papper saknas, och jag frågar om personen tittat på väggen. Och det är nu problemen börjar....

- Har du tittat om du har några papper i stället på väggen? (Väggen är tre meter bort)
- Ja, säger personen. (Jag vet att personen inte tittat då jag såg när denne gick in.)
- Har du verkligen tittat på väggen efter papper?
- Hääää?
- Du har säkert papper på väggen där borta (pekar).
- Hääää?
- Däääär! (Pekar med hela armen.)
Personen ser konfunderad ut och tittar mot väggen, runt väggen, på sidan om väggen, öööverallt men inte PÅ väggen! Det slutar alltid med att jag själv får gå ut och hämta personens papper, vilket jag så OGÄRNA gör!

För dig som ser, här är den osynliga väggen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodligen vill dom bara vara nära fjällbruden en stund ;-)

Anonym sa...

jag tror de är rädda för att spindelblomman ska hoppa fram o bita dem i gällivarehänget