söndag 4 januari 2009

Nyårskylan

Nyårskylan är här! - 20 grader kallt, stjärnklart och vinden ligger på 3 m/s.

Låset till bildörren frös när jag tidigare idag skulle åka till jobbet. Kändes direkt när jag öppnade dörren. Jag gick in i garaget (som är för fullt för att det ska rymmas en bil där!) och såg varmluftspistolen ligga på bänken 2.5 meter från dörren. Men det var till att gå varvet runt åt andra hållet och efter väggen för att komma dit. Garaget är bara fullt, inte stökigt - OCH NÅGON VIDARE DISKUSSION OM DET TÖRS JAG INTE TA! Efter en stunds blåsande med pistolen gick låset upp och dörren stängdes,,,,,,,,,,,,,,,,,, och gick i baklås -*!^¨?argt'*!!- Jag är LUUUGN och GLAAD. In i garget med varmluftspistolen, varvet runt för att nå bänken, varvet runt igen för att komma ut och krypläge in i bilen från passagerarsidan. Vad är det för konst?

Nu sitter jag här på jobbet och ska snart ta en kopp kaffe och bläddra i min nya bok som jag köpt från Norge, Börge Ousland i Nansens spor fra Nordpolen till Oslo. Boken skildrar Ouslands och Ulrich resa från Nordpolen till Oslo. Många fina bilder och bra text.



Jag är med i avdelningen för "villmarksliv" i en norsk bokklubb som heter bokklubben, ( http://www.bokklubben.no/ ). Jag tycker att utbutet av bra reseskildringar och "vildmarks böcker" är mångt mycket bättre i Norge än i Sverige.




Inga kommentarer: