torsdag 19 februari 2009

Först tänkte jag att vi borde ha en ”elektrisk häftapparat” ute i korridoren här på jobbet. Bra om vi kan röra på oss lite.

  1. Kunden står framför mig i luckan.
  2. Jag behöver häfta ihop ett papper och går ut i korridoren.
  3. Missar att kliva över tröskeln och snubblar.
  4. Borstar av mig och tänker att det gör inget.
  5. Tejpar ihop papperet som gick sönder.
  6. Forsätter mot häftapparaten.
  7. Häftar mina papper.
  8. Går ut genom personalingången.
  9. Eeh!
  10. Hittar mig själv stående där ute, det är kallt och jag tänker; vad gör jag här?
  11. Knycklar ihop papperet jag håller i handen.
  12. Går in igen genom den rätta entrèn till jobbet.
  13. Får syn på kunden som jag håller på att hjälpa.
  14. Går fram till kunden och frågar; har du fått hjälp eller?

Nu tänker jag att vi nog ska ha kvar våra gamla häftapparater.

Inga kommentarer: