söndag 8 november 2009

Det är riktigt trivsamt att vara strandad på ett hotell en hel helg!

Fredag kväll var det soffläge framför TV:n tillsammans med en fattigmans middag bestående av ett torrt brödstycke och en Loka.
Igår kväll var jag och två kollegor ut på den lokala syltan, en mycket bra sådan, och åt middag. Gott gott!
Väl tillbaka på hotellet upptäckte vi att det var dans. Vi stack in huvudet för att titta, och jag blev genast uppbjuden av en äldre gentleman från Norge, med glasögon, kutrygg och grått hår.
- Vill du danse me mä?
- Ja tack.
Vi buggade tillsammans under en låt, mannen var mycket duktig på att bugga. MEN LÅTEN VAR 25 MINUTER LÅNG! Minst. Det var ett potpurri av låtar som sträckte sig från 70 talet och fram till dags dato. Jag blev så slut så slut men det kunde jag ju inte visa. Tänk vilket nederlag det hade varit för mig att duka under före en äldre herre! Aldrig! Nej! Inte jag!
Efter den långa buggen lämnade jag tillbaka gentlemannen till de äldre damerna. Själv gjorde jag, våt av svett och med andan i halsen, kväll och gick och lade mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att kasta de lurviga i taket brukar vara trevligt någon gång ibland!