måndag 17 maj 2010

Helgen

På lördagen skulle vi fälla träd och trava ved. Men det var regn och rusk ute så jag skickade ut svärmor i stället!
.
Själv stannade jag inne i stugvärmen för att baka matbröd och bullar med Anki-snurr, sätta en surdeg, tillaga en rostbiff inför söndagen och tillaga en Skogsgryta på älg inför lördagen.
.
På söndagens förmiddag var det fint väder och jag var inne och städade. Det var roligt...
.

På eftermiddagen var det regn ute och då tog jag turskidor och hundar och åkte en tur på ca en mil. Lite knaggligt före första kilometern, sedan var det full vinter och kanon-före. Strunt samma att det regnade, vi fick en väldigt trevlig skidtur jag och hundarna.

Idag har jag varit ledig, har varit med sambo och svärmor i den stora människobyn. En stor upplevelse! Jag måste nu pusta ut och samla mina intryck och skriver om dagen senare....

1 kommentar:

Unknown sa...

Det var en lång pust du tog